sobota 5. prosince 2015

Když cvičit doma, tak se Zuzkou

Domácí cvičení. Někdo ho miluje a někdo se k němu nemůže donutit a tak dává přednost fitku. Já patřím bezpochyby do první skupiny. Vyzkoušela jsem oboje a domácí cvičení u mě vyhrává na plné čáře. 


Dříve jsem cvičila podle různých DVD, protože v Anglii, kde jsem dlouho dobu žila, jich je na trhu velká spousta. Občas podle nich cvičím i dnes - třeba takové P90X3 je úžasné (o tom ale někdy jindy) - ovšem mezi mé nejoblíbenější domácí cvičení asi patří cvičení se Zuzkou Light. Zuzka je původem češka žijící v Americe. Pokud jste o ní náhodou ještě neslyšeli, stačí zadat její jmého do vyhledávače a budete mít čtení na celý večer.

Zuzka tvoří cvičební sestavy, které jsou dostupné na youtube nebo přímo v její "virtuální tělocvičně" - tzv. Zgym. Některá videa jsou zdarma a nebo si můžete zaplatit členství v Zgym. 



Když jsem na Zuzčina videa narazila poprvé (což bylo asi před třemi lety), moc mě neoslovila. Zuzka totiž často používá základní "jednoduché" cviky jako jsou angličáky, kliky, dřepy či výpady, takže jsem nabyla dojmu, že toto cvičení bude příliš nenáročné a tudíž málo efektivní. Vždyť kliky, dřepy nebo angličáky jsme dělali na trénincích (v době, kdy jsem závodně běhala na lyžích) poměrně často a nic to nebylo. 

Ale zdání klame. Cviky jsou možná "jednoduché", ale různé kombinace a opakování cviků je to, co vám dá ve finále zabrat.

Jelikož už se Zuzka tomuto způsobu cvičení věnuje několik let, její databáze cviků se neustále rozrůstá a najde se v ní spousta cviků, které jsou i docela obtížné.
Samotný Zgym je velice dobře propracovaný a Zuzka ho neustále vylepšuje. Cvičební sestavy jsou rozděleny do mnoha kategorií (podle délky cvičení, náročnosti, použitých pomůcek, zaměření na různé partie atd.). Výběr je opravdu obrovský. 

Činky, kettlebell, švihadlo nebo vlastní váha? Stačí si jen vybrat.


Já osobně si cvičení vybírám podle nálady, podle toho jak se cítím nebo podle toho kolik mám času a jak hodně se chci zřídit. Občas jsem jela i podle Zuzčina týdeního rozpisu, který každé pondělí obměňuje. Ten je fajn, pokud chcete být opravdu konzistentí a vaším cílem je třeba hubnutí a nebo když se vám nechce každý den vymýšlet, co cvičit.

Co se samotného cvičení týče, tak můžete cvičit současně se Zuzkou a nebo si cviky vypsat a cvičit sami. Tak to dělám já. Najdu si cvičební sestavy, které se mi líbí, vypíšu si cviky (pod každým videem je vždy i seznam cviků) a pak cvičím sama. Pokud si nejsem jistá, jak se nějaký cvik dělá, podívám se na video a pokud je cvik komplikovanější a vím, že bych si ho nezapamatovala, tak si ho popíšu, ať si nemusím video pouštět pokaždé, když chci cvik dělat.

Bločky plné inspirace


Většinou si členství zaplatím na 1 nebo 2 měsíce a za tu dobu si udělám pěknou sbírku nových cvičebních sestav. Zuzka přidává nové sestavy několikrát za týden, takže je jich tam opravdu hrozně moc.
Pokud byste si chtěli cvičení se Zuzkou také vyzkoušet, můžete buď zkusit youtube a nebo se stát členy Zgym, kde je momentálně akce na měsíční členství za 1 dolar. Akce trvá do 7.12. 2015 a stačí při registraci zadat kód "FIRST30ZGYM".

Já jsem sice momentálně úplně propadla běhu, ale vím, že posilování je i při něm dost důležité a tak abych zase trošku rozšířila svou sbírku domácích cvičení, členství jsem si také pořídila.

Skyler

A jaké je vaše oblíbené domácí cvičení?



1 komentář:

  1. Já obdivuji každého, kdo cvičí doma. Mně by to nebavilo. Cvičení mě baví i díky tomu, že se vidím s ostatními maminkami a jsem aspoň chvíli někde jinde. Vloni jsem se jeden večer rozhodla, že začnu cvičit a zaplatila jsem si permanentku do posilovny a objednala dámské legíny do fitka a od té doby chodím pravidelně cvičit.

    OdpovědětVymazat