neděle 11. června 2017

Na tréninku s Milošem Škorpilem

Běhám už nějaký ten pátek. Běhám, protože mě to baví a abych pravdu řekla, je mi úplně jedno, jak vlastně běhám. Neřeším, jestli běhám po patách nebo našlapuju na špičky, zda se moc předláním nebo zakláním. Nic takového. Prostě nazuju boty a běžím. Nemám tedy vůbec žádnou potřebu, aby někdo analyzoval můj styl běhání, ať už je jakýkoli a už vůbec nepotřebuju, aby mi někdo radil, jak běhat. Říkám si, že ať běhám, jak běhám, už jsem asi moc stará na to, abych na tom něco měnila.


Když se mi ovšem naskytla příležitost zúčastnit se tréninku s ultramaratoncem a jedním z nejznámějších propagátorů běhu v Česku, Milošem Škorpilem, který měl zahrnovat analýzu běhu a následné rady, jak správně běhat, neodolala jsem. Holt, jsem jen běžec :).

Neodradil mě ani fakt, že trénink se konal uprostřed týdne a samozřejmě v Praze. Měla jsem možnost vzít si s sebou na trénink ještě hosta a mě bylo jasné, že moje běžecká parťačka Gabča bude určitě pro. A byla. Oběma se nám podařilo zajistit hlídání pro naše ratolesti a tak jsme se mohly vydat na náš celodenní výlet do Prahy.

Celá akce měla trvat sice jen dvě hodiny, ale pro nás to bylo na celý den, protože jen cesta tam a zpět nám zabrala šest hodin. Na druhou stranu, jak často se nám poštěstí zatrénovat si s takovým běžcem, jakým Miloš Škorpil je, že? Po tréninku jsme navíc zjistily, že jsme nebyly jediné, které přijely z takové dálky, aby si hodinu poběhaly ve Stromovce, ale mezi účastníky se mimo jiné našli i nadšenci z Brna.

Analýza běhu probíhala tak, že při běhu z Running Mall, kde jsme se sešly s ostatními běžci a Milošem Škorpilem, do Stromovky, si nás Miloš při běhu prohlédl. 

Sotva jsme vyběhli, Gabča už mi hlásila: "Divej se, jak Miloš běží, ty jo, to jde úplně vidět, jak zbytečně neplýtvá energií...." Jo, Gabča je velice všímavá a ráda analyzuje, jak kdo běhá. Já to naopak neřeším a přemýšlím o blbostech. Ale měla pravdu. Miloš běžel tak nějak jinak než my ostatní. Řekla bych, že ekonomičtěji. Připadalo mi, že my ostatní se proti němu natřásáme a poskakujeme jak kozy.

Asi po kilometru, nebo možná to bylo i více, jsme zastavili a Miloš se ujal slova. Závěr analýzy byl jednoznačný: všichni běháme špatně :). Ale! nic není ztraceno. Poté se s námi Miloš podělil o rady a tipy, jak běhat správně. A ač jsem nečekala, že se dozvím něco nového, rozhodně nemůžu říct, že bych se nedozvěděla nic užitečného. Ba naopak. Dozvěděla jsem se, jak běhat tak, abych zbytečně neplýtvala energií. To, co nám Miloš říkal a ukazoval (a my si to následně zkoušeli), bylo jednoduché, dávalo to smysl a hlavně to opravdu fungovalo.

Jakmile jsme nasáli teorii, opět jsme vyběhli. Než jsme se vrátili zpět do Running Mall, uběhli jsme zhruba 4,5 km a my s Gabčou jsme si při tom s Milošem i pěkně popovídaly. Potěšilo mě, když jsem se dozvěděla, že běžím docela dobře a není moc třeba, abych něco měnila. Gabča dostala pár rad a taky byla spokojená. Teď už jen nabyté vědomosti zúročit a budeme běhat jako střely :).

Závěrečné protažení


Ze setkání s Milošem jsme byly s Gabčou obě nadšené a určitě stálo za to, dojet tu dálku až do Prahy.  Na mě Miloš působil jako sympaťák, plný energie, usměvavý a pohodový člověk. Výborně se s ním povídá a fajně běhá :). Kéž by takových lidí bylo víc!

A tak, pokud někdy budete mít možnost zajít na trénink s Milošem Škorpilem, jděte do toho. Určitě nebudete litovat ztraceného času. Nám ten čas za to stál.

P.




Žádné komentáře:

Okomentovat